Ontstekingsvolgorde |
1-5-3-6-2-4 |
Cilinder nr. 1 |
voorzijde motor distributiezijde |
Afstel merktekens |
op krukaspulley en vliegwiel |
Ontstekingstijdstip 7.0:1 |
6 graden NBDP (normale benzine) |
Ontstekingstijdstip 7.0:1 |
2 graden VBDP (super benzine) |
Ontstekingstijdstip 7.8:1 |
6 graden NBDP (normale benzine) |
Ontstekingstijdstip 7.8:1 |
2 graden NBDP (super benzine) |
Stationair toerental |
500 tpm +/- 50 tpm |
CO-gehalte bij stationair toerental |
tot maximaal 3.5% |
Benzinesoort 7.0:1 en 7.8 |
loodhoudend, tenzij klepzetels zijn aangepast |
Klepspeling inlaat (warme motor) |
0.15 mm |
Klepspeling uitlaat (warm of koud) |
0.25 mm |
Contactpuntafstand |
0.35-0.40 mm |
Centrifugaal vervroeging in BDP vacuum los. |
4000 tpm bij afnemend toerental: 30-34° |
Centrifugaal vervroeging in BDP vacuum los. |
3000 tpm bij afnemend toerental: 26-28° |
Centrifugaal vervroeging in BDP vacuum los. |
1800 tpm bij afnemend toerental: 18-24° |
Centrifugaal vervroeging in BDP vacuum los. |
1400 tpm bij afnemend toerental: 10-16° |
Centrifugaal vervroeging in BDP vacuum los. |
800 tpm bij afnemend toerental: 4-8° |
Centrifugaal vervroeging in BDP vacuum los. |
600 tpm bij afnemend toerental: 0°-4° |
Bougietype 7.0:1 |
N5, electrodeafstand 0.75-0.80 mm |
Bougietype 7.8:1 |
N5, electrodeafstand 0.75-0.80 mm |