Ontstekingsvolgorde |
1-8-4-3-6-5-7-2 |
Cilinders linker motorbank |
1-3-5-7 |
Cilinders rechter motorbank |
2-4-6-8 |
Cilinder nr. 1 |
linker motorbank voorzijde motor |
Afstel merktekens |
op krukaspulley |
Bougies 8.13:1 en 9.35:1 |
RN11YCC |
Vooropening bougies |
0.8-0.9 mm |
Ontstekingstijdstip 8.13:1 zonder kat |
2 graden VBDP bij 800 tpm vacuum los |
Ontstekingstijdstip 9.35:1 zonder kat |
4 graden VBDP bij 800 tpm vacuum los |
Ontstekingstijdstip 9.35:1 met kat |
5 graden VBDP bij 800 tpm vacuum los |
Stationair toerental |
650-700 tpm |
CO-gehalte bij 650-700 tpm zonder kat |
tot maximaal 3.5% |
CO-gehalte bij 650-700 tpm EFi kat |
0.5-1.0% |
Benzinesoort 8.13 zonder kat |
normaal loodvrij |
Benzinesoort 9.35 zonder kat |
super loodvrij |
Benzinesoort 9.35 met kat |
super loodvrij |
Centrifugaal vervroeging 8.13:1 vacuum los |
2000 tpm bij afnemend toerental: 5°30’-8°30’ |
Centrifugaal vervroeging 8.13:1 vacuum los |
1400 tpm bij afnemend toerental: 6°18’-8°30’ |
Centrifugaal vervroeging 8.13:1 vacuum los |
800 tpm bij afnemend toerental: 2°-4° |
Centrifugaal vervroeging 9.35:1 vacuum los |
2000 tpm bij afnemend toerental: 5°30’-8°30’ |
Centrifugaal vervroeging 9.35:1 vacuum los |
1400 tpm bij afnemend toerental: 6°18’-8°30’ |
Centrifugaal vervroeging 9.35:1 vacuum los |
800 tpm bij afnemend toerental: 2°-4° |